Povestea jocului Assassin’s Creed III este rupta parca dintr-un thriller, fantasy cu momente cand pur si simplu ramai cu gura cascata. Jocul a aparut pe 30 octombrie pentru console.

Grafica

Fata de celelalte versiuni ale jocului, Assassin’s Creed III prezinta foarte multe schimbari la nivel grafic. De obicei in meniu culoarea predominanta era alb, iar rosul si negrul erau folosite pentru butoane. Acum culoarea predominanta este albastrul, iar albul si rosul sunt folosite pentru butoane/iconite. In afara de culori, si pozitionarea elementelor in meniu s-a schimbat. “Minimapul” este total diferit de cel din versiunile anterioare ale jocului, iar “helperul” care iti arata obiectivele este incorporat in “minimap” si se si plimba in jurul personajului in functie de directia in care se gaseste obiectivul principal.

Gameplay

Noutati: 
  • Personajul poate juca diferite jocuri cu alte personaje din joc si are abilitatea de “pick a lock”.
  • Modul in care personajul reincarca pustile sau pistoalele este foarte real realizat. In ultimele doua AC, asasinul avea un pistol care putea sa traga foc dupa foc asemeni unui pistol modern, ceea ce nu era tocmai in regula pentru un pistol din acele vremuri.
  • Personajul are abilitatea de a se ascunde si in vegetatia de pe harta.
  • Actiunea se desfasoara in anotimpul rece, iar scârtâitul pasilor pe zapada este foarte real si foarte bine creat. In orase nu am vazut urmele talpilor, dar in paduri, unde zapada era proaspata, acestea se pot observa.
  • “Minimapul” si harta sunt diferite, la fel si noile iconite. Daca am fost obisnuit ca “minimapul” sa aiba nista iconitze spartane ca si cum ar fi fost create de un calculator (Animus), acum sunt rotunjite si foarte frumos desenate.
  • Aici voi fi un pic “spoiler”: Este pentru prima data in istoria AC cand, o buna parte din joc, personajul principal este un templier.
  • Personajul se poate catara in copaci si poate sari foarte usor dintr-un copac in altul.
  • Personajul poate vana, are posibilitatea de a seta capcane si de asemenea de a folosi momeala pentru a ademeni prada.
  • Unele ape sunt curgatoare, si personajul este purtat de curent.
  • Personajul poate face comert cu diverse lucruri la mesteugarii locali si poate trimite convoaie prin care sa transporte aceste bunuri.
  • Exista misiuni in care personajul este capitan de nava avand abilitatea de a controla directia navei si viteza cu care aceasta se deplaseaza. De asemenea, el poate da ordine echipajului in vederea unui atac, poate selecta ce tunuri sa fie folosite si cand. Personajul poate imbunatati starea navei cumparand echipamente din ce in ce mai performante.
  • Notorietatea asasinului poate acum fi scazuta si prin mituirea unei tipografii, pentru a-ti face propria propaganda.
  • Cand personajul este atacat de doi inamici in acelasi timp si reusesti un perfect “counter”, acesta ii omoara pe amandoi.

Unele dintre abilitatile personajului mi se par lipsite de relevanta si altele chiar de umplutura pentru ceea ce este Assassin’s Creed. De ce trebuie sa stie Desmond Miles ca unul dintre stramosii sai stia sa vaneze, sa ademeneasca animale si sa puna capcane cand el este prins intr-o lupta cu templierii pentru “the pieces of Eden”?
Prin multitudinea de noutati pe care o aduce, Assasin's Creed III este cel mai complex joc din intreaga serie AC si, prin povestea sa, cel mai intrigant. Scenariul te poarta de la nobilul englez, lipsit de scrupule, venit in “Lumea Noua” in cautarea secretelor lasate de stramosii omenirii, la tanarul indian care lupta pentru salvarea satului sau si apararea dreptatii.

Buguri

Am stat de vorba cu un marinar si, la un moment dat, minimapul imi arata ca ar trebui sa ma duc din nou sa discut cu el, dar el imi zicea de fiecare data acelasi lucru.
Mi se pare un bug, care nu e deranjant, dar parca arata lipsa de minutiozitate, si anume modul in care sunt realizati caii. Toti caii din joc parca sunt descentrati si, mai presus de toate, cand fluieri sa chemi calul, parca se “naste” instantaneu langa tine. In versiunile anterioare auzeai intai un zgomot de copite si apoi aparea din neant, dar aici parca se teleporteaza.
La un moment dat a trebuit sa echipez personajul cu o flinta si sa impusc niste mercenari. Daca personajul nu era indreptat cu fatza inspre tinte, el nu tragea, apasam butonul degeaba, iar personajul statea nemiscat.

Am impuscat un mercenar si flinta lui a ramas in aer, dar nu in pozitia in care el ar fi incercat sa ocheasa si sa traga, ci in pozitia in care o tinea el pe umar.
Asasinul taie o bucata dintr-o pictura reprezentand portretul unei persoane pe care o cauta. Ii da aceasta pictura altui personaj, care merge din usa in usa intreband despre persoana din portret, dar tine pictura cu fata inspre el in loc sa o tina cu fata inspre persoanele carora le-o arata.
Am facut o serie de sincronizari la “viewpoints” in prima parte a jocului, in timp ce jucam cu templierul. Cand am inceput sa joc cu asasinul, acele sincronizari erau deja facute, ceea ce mie mi s-a parut foarte ciudat. Din cate imi aduc aminte, ideea jocului este ca templierii si asasinii sunt intr-un razboi continuu. Unele afise “WANTED” pe care trebuie sa le distrugi pentru a scadea notorietatea sunt puse exact pe coltul unor cladiri, si personajul in loc sa rupa afisul de pe perete, se apuca de fluierat.

PC System Requirements

Minimum Requirements: 
Intel CPU: Core 2 Duo E6700 2.66Ghz
AMD CPU: Athlon 64 X2 Dual Core 6000+
Nvidia GPU: GeForce 8600 GT 512MB GDDR3
AMD GPU: Radeon HD 3870
RAM: 2GB
Direct X: 10
HDD: 17 GB
Medium Requirements: 
Intel CPU: Core 2 Duo E8300 2.83Ghz
AMD CPU: Phenom II X2 555 Black Edition
Nvidia GPU: GeForce GT 545 DDR3
AMD GPU: Radeon HD 5670
RAM: 3GB
Direct X: 10
HDD: 17 GB
Recommended Requirements: 
Intel CPU: Core 2 Quad Q6400 2.13Ghz
AMD CPU: Phenom 9550 Quad Core
Nvidia GPU: GeForce GTX 260
AMD GPU: Radeon HD 5770 512MB
RAM: 4GB
Direct X: 11
HDD: 17 GB