sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Black Friday Romania 2012 – Un fiasco cu multa publicitate gratuita


In cazul in care nu stiati suntem in plina desfasurare a fenomenului de Black Friday, care a inceput astazi la ora 00:00 si are sanse sa continue pana la noapte sau chiar pana luni. La cata publicitate gratuita a fost pompata in acesta asa zisa sarbatoare ar fi aproape imposibil sa nu va fi incercat nervii pana acum pe vreunul dintre site-urile care au aderat la acest concept.
Reduceri Black Friday Fiasco
Asta noapte discutam destul de aprins despre felul in care s-au pregatit si prezentat magazinele care se presupune ca ar fi trebuit sa porneasca isteria reducerilor la ora 00:00 si concluzionam cat se poate de plastic inca din titlu: ” Black Friday Romania 2012 – Prima Runda EPIC FAIL”. Daca traiti cu impresia ca cea de-a doua runda a adus ceva nou ori va inselati amarnic, ori sunteti extrem de norocosi si totodata mandri de achizitiile facute. Concluzia ar putea fi extrem de simpla si evidenta, Black Friday Romania 2012 – EPIC FAIL, dar ca sa nu aud vreun suporter sau PR al vreunui magazin online ca sare la gatul meu, o sa expun cu lux de amanunte cum s-au desfasurat ostilitatile cu prilejul acestei semi editii de Black Friday.
Practic la fel ca si multi dintre voi am inceput seara trecuta entuziast cu gandul ca daca o sa am rabdare si un pic de pricepere voi reusi nu doar sa vanez dar chiar sa si prind ceva promotii de nerefuzat, mai ales ca aveam deja cateva achizitii in plan pentru prieteni si cunoscuti.
M-am lamurit destul de repede cu privire la site-urile care ar fi trebuit sa fie online la 00:00 prin simplul fapt ca au fost cazute inca dinainte si asa au ramas o buna bucata de timp, adica pana dimineata si unele chiar si acum. Ca sa fiu foarte specific aici vorbesc despre: Domo, F64, evoMag, PCGarage,QuickMobile, Maguay. Prestatiile acestora legate de prezenta online au fost in mare parte jenante. Majoritatea site-urilor au cazut intr-o veselie facand practic imposibil procesul de cumparare. Si uite cum am fost nevoit sa pierd ore in sir pentru a apuca macar sa vad promotiile, nu mai vorbesc sa mai si cumpar ceva.
Magazinele se fac de RAS in Black Friday
Oferta celor de la PCGarage mi s-a parut de departe cea mai putin inspirata, cu produse si preturi venite din cu totul alt film decat cel al unei campanii de Black Friday. EvoMag si F64 s-au remarcat cu unele reduceri destul de atractive, dar aveai nevoie de toata rabdarea din lume pentru a realiza o comanda.
Black Friday mega FAIL
Toata speranta ramasese in cativa jucatori destul de mari, daca nu chiar cei mai mari care promisesera ca deschid “dis de dimineata”. Am impartasit “experienta F5″ alaturi de mii de oameni care asteptau cu sufletul la gura deschiderea site-urilor, mai ales ca o parte din promotii fusesera deja anuntate prin intermediul newsletterelor si aici ma refer in principal la: Flanco, eMag, Altex, Mediagalaxy, Azerty, Sigmanet, CEL si Koyos (nu stiu daca am uitat vreunul).
Start Emag Black Friday
Cand zici “dis de dimineata” ma gandesc ca te referi la acea perioada de inceput a diminetii si majoritatea oamenilor au gandit la fel cand au asteptat deschiderea eMag undeva in jurul orei 6:00, doar ca aceasta muuuuult asteptata deschidere a avut loc in jurul orei 8:20. Doar 2 ore si ceva de refreshuri si nervi intinsi la maxim, de parca era greu sa fi anuntat o ora oficiala de deschidere. Odata dat drumul la oferte, cel mai mare jucator de pe piata de e-commerce din Romania a rezistat aproximativ 10 minute dupa care a cedat sub presiunea internautilor flamanzi de reduceri. Ulterior a revenit si a mai repetat figura asta de inca cateva ori, timp in care produsele interesante au fost in mare parte lichidate. Sub un stres maxim am reusit sa lansez o comanda in primele 10 minute dar nu toate produsele au fost disponibile :) , probabil am concurat cu Flash Gordon.
Stocuri emag
Trebuie sa recunosc ca o parte dintre produse au beneficiat de reduceri reale si site-ul desi a cazut de cateva ori, macar a fost online si a reusit sa proceseze un numar impresionant de comenzi, din cate declarau mai tarziu pe blog.
Performante eMag
Nu acelasi lucru il pot spune si despre restul magazinelor care si la ora asta mai au inca probleme majore si sunt mai mult cazute decat online: Altex, Mediagalaxy, Domo.
Domo Black Friday
Marturisesc ca acest Black Friday mi-a declansat un puternic sentiment de scarba legat de felul in care comerciantii online au ales sa isi trateze clientii dornici sa cumpere. Mi se pare incredibil ca in anul 2012 sa stai sa alergi tu dupa un magazin ca sa il faci cu bani, pentru ca sa fim foarte bine intelesi, mare parte a reducerilor au fost mai mult de forma. Sa nu mai vorbim ca absolut toti au practicat “manevra” de ridicare a preturilor (intr-o oarecare masura) pentru a capta atentia si a convinge clientii cu “reduceri substantiale”.
Cea mai tare reducere din istoria Black Friday
La fel de jenante mi s-au parut reducerile aberante de pana in 5 procente la produse total neinteresante care nu au facut decat sa scada imaginea magazinelor in ochii clientilor (asta da strategie pentru Black Friday).
Fara nici urma de indoiala editia de anul acesta a Vinerii Negre este un mare fiasco. Avand in vedere tonele de publicitate gratuita de care au beneficiat toate magazinele si judecand dupa felul in care au dat cu bata in balta, mai ales ca erau si voci care ne asigurau ca s-au pregatit ireprosabil, ca se muta in Cloud si ca nu vom asista la caderi de servere/site-uri.
Black Friday Altex
Din proprie experienta (nefericita) pot sa garantez ca au fost ore intregi in care nici macar un site din cele amintite mai sus nu au fost online, adica in loc de Black Friday asistam neputinciosi la un adevarat Blackout in online-ul romanesc. Sunt extrem de curios daca managerii magazinelor online vor reusi sa invete ceva din aceasta experienta nefasta sau isi vor numara banii castigati in cate 10 minute de activitate. Parca vad ca si la anul vor alege sa ne ignore in continuare si sa ne trateze ca pe armate omogene de refreshuitori, lucru intalnit sub aceeasi forma si anul trecut la Black Friday 2011.
Singurul lucru pozitiv in toata povestea aceasta, lipsita de happy end, au fost momentele petrecute pepagina de Facebook alaturi de o mare parte dintre fanii Playtech.ro, analizand problemele si ofertele intalnite in online-ul eclipsat de Black Friday.

Sursa : http://playtech.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu