luni, 22 octombrie 2012

Analişti: 90% dintre marile companii nu vor trece niciodată la Windows 8

Lansarea Windows 8 de către Microsoft, programată la sfârşitul acestei săptămâni, nu va avea impact pentru majoritatea companiilor la nivel global pentru că multe nu vor trece niciodată la noul sistem de operare, consideră analişti din industria IT, potrivit Mediafax
.


Windows 8 se lansează pe 26 octombrie 2012
Windows 8 se lansează pe 26 octombrie 2012
"Era o vreme când lansarea unui nou sistem de operare Windows reprezenta un eveniment de proporţii pentru departamentul IT din multe companii. Nu mai este cazul", scrie CNBC.

Windows 8 pare să ofere câte ceva pentru fiecare: funcţionalitate touch-screen pentru pasionaţii de tablete, o interfaţă elegantă pentru utilizatorii tineri şi mai multe versiuni pentru a fi compatibil cu softurile pentru PC-uri.

Multe companii afirmă, însă, că nu există niciun motiv suficient de puternic pentru a adopta Windoes 8. Multe companii nu au făcut încă nici pasul de la Windows XP la Windows 7, scrie CNBC.

"Windows 8 este, de fapt, mai mult o platformă pentru consumatori decât una de business, aşa că nu este ceva ce ar avea sens din perspectiva afacerilor în acest moment. Nu văd să existe nicio funcţionalitate de business în plus la Windows 8", a declarat Doug Johnson, şef pentru politica de administrare a riscului la Asociaţia Bancherilor Americani, ai cărei membri sunt printre cei mai mari cumpărători de tehnologie din lume.

În ultimele două decenii, un astfel de comentariu despre o nouă versiune Windows ar fi declanşat panică la sediul Microsoft din Redmond, Washington. Acum nu mai este cazul, scrie CNBC. Reflectând schimbările de pe piaţa IT, succesul sistemului de operare va depinde doar de modul în care este perceput de consumatori.

Binenţeles, directorii Microsoft nu afirmă public că nu vor ţinti şi companiile cu noul sistem de operare.

"Limitele dintre consumatori şi companii devin tot mai puţin clare. Clienţii de business aşteaptă cu interes Windows 8 pentru că nu trebuie să facă un compromis între tabletă şi PC", a spus şeful Enterprise & Partner Group al Microsoft, Ron Markezich.

Obiectivul principal al Microsoft este să arate că poate stăpâni noul curent în privinţa sistemelor de operare, optimizate pentru contact, introduse de Apple şi Google. Windows 8 ţinteşte un public tânăr şi independent, iar noile tablete Surface sunt poziţionate strict ca dispozitive destinate consumatorilor.

Clienţii corporate au fost lipsiţi de entuziasm în privinţa produsului, chair dacă versiuni pentru teste au fost disponibile de peste un an.

Producătorul auto german Volkswagen, care anul trecut a trecut 60.000 de PC-uri pe Windows 7, nu are în plan schimbări majore pe termen scurt.

Şeful de IT al Volkswagen, Martin Eickhoff, a declarat că echipa sa "este nerbdătoare să evalueze noile funcţii ale tabletei", dar va aştepta până la lansarea Windows 8 pentru a analiza eventuale beneficii.

Situaţia nu este neobişnuită, scrie CNBC, întrucât corporaţiile testează de obicei un sistem de operare 12-18 luni înainte de a-l utiliza, iar cele mai multe versiuni de Windows au fost adoptate de obicei la 2-3 ani de la lansare.

De această dată s-ar putea ca Windows 8 să nu aibă succes în rândul companiilor nici măcar după o astfel de perioadă.
Trecerea la Windows 8 în rândul companiilor va fi minimă pe întreaga durată de viaţă a produsului, consideră Michael Silver, analist la firma de cercetare Gartner.

"Considerăm că 90% din marile organizaţii nu vor folosi la scară largă Windows 8, iar în perioada de vârf ne aşteptăm ca circa 20% din PC-urile acestora să ruleze Windows 8", a spus el.
Interesul mai redus al companiilor pentru Windows 8 ar putea avea un impact redus asupra Microsoft, potrivit CNBC.

Compania americană generează 40% din veniturile totale printr-un acord de licenţiere cu companii, guverne şi universităţi, prin care aceşti clienţi au dreptul la cea mai nouă versiune de soft. Microsoft încasează banii indiferent de ce versiune de Windows folosesc aceşti clienţi.

De asemenea, importanţa financiară a Windows pentru Microsoft este în scădere. În urmă cu cinci ani genera aproape 30% din venituri, în timp ce anul trecut s-a situat la 25%.

Succesul Microsoft în vânzările către companii depinde, cel puţin pe termen scurt, mai puţin de Windows şi mai mult de produsele Officeşi de divizia de servere.

Versiunea Windows 8 standard pentru dispozitive cu cipuri Intel Corp x86 va rula aplicaţii anterioare ale Microsoft şi se va integra uşor în reţelele şi sistemele de securitate ale companiilor, la fel ca orice PC cu Windows.Versiunile RT, pentru dispozitive cu cipuri ARM Holdings, precum tableta Surface a Microsoft, nu vor rula aplicaţii mai vechi şi vor necesita mai mult efort pentru integrare.

Chiar dacă lansează Windows 8, Microsoft consideră încă o prioritate să convingă clienţii să renunţe la Windows XP, vechi de un deceniu şi utilizat încă pe 41% din cele 1,5 miliarde de PC-uri la nivel global. În ultimii trei ani, Microsoft a cerut companiilor să adopte Windows 7 şi nu se aşteaptă ca introducerea noului sistem de operare să influenţeze acest proces.


Sursa : http://www.realitatea.net

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu